• Gilbertjaar Veenendaal

Marketingbureau start Gilbert-project voor goed doel

VEENENDAAL Marketingbureau One4Marketing uit Veenendaal doet mee aan het Gilbertjaar 2019 met een eigen initiatief ter waarde van ruim 50.000 euro. In 2019 wordt een nationaal goed doel geselecteerd dat het meest aansluit bij de genen van Gilbert en Veenendaal. Dat goede doel krijgt een jaar lang ondersteuning met een marketingcampagne die door One4Marketing gratis wordt aangeboden.

In 2019 is het 500 jaar geleden dat Gilbert van Schoonbeke is geboren. Gilbert wordt gezien als een belangrijke historische figuur omdat hij voor de uitbreiding van Antwerpen grootschalige turfwinning in Veenendaal en omgeving heeft georganiseerd. De arbeiders die dit werk verrichten, bleven wonen in deze regio en het huidige Veenendaal. ,,Gilbert van Schoonbeke was een eigengereide, ondernemende man die buiten kaders durfde te denken en te doen. Samen met anderen. Dat DNA komen we tot op de dag van vandaag tegen in Veenendaal", aldus Roeland Tameling, coördinator van het Gilbertjaar. Hij wordt bijgevallen door Driek Geurtsen, eigenaar van One4Marketing: ,,Ons bedrijf is met veel plezier verankerd in deze stad. Dingen aanpakken, samenwerken en ondernemen zit ook in onze genen en daar zijn we trots op. Daarom doen we graag mee aan het Gilbertjaar. Maar dan wel op een manier die bij ons past. Dus met onze marketing kennis en voor een passend goed doel. De details werken we nog uit, maar natuurlijk moet het goede doel ook Gilbert-proof zijn."

HOOFDPRIJS Geurtsen vervolgt: ,,we hebben een soort verkiezing bedacht waarbij goede doelen zich in 2019 kunnen aanmelden. Het goede doel dat het meest aansluit bij de karakteristieken van Gilbert krijgt van ons de hoofdprijs: een jaar lang ondersteuning met een ijzersterke marketingcampagne die minstens 50.000 euro waard is." Het goede doel hoeft niet in Veenendaal gevestigd te zijn, maar moet wel aan een aantal andere criteria voldoen. ,,Over die criteria gaan we nog even goed nadenken de komende tijd."